Monday, March 10

Selepas SBB2014, restu Ibu mengiringi aku..

Selepas balik dari program SBB2014 semalam, hari ni baru aku berkesempatan nak update. Tapi bukan story yang menyeluruh la..Dan aku percaya mesti ramai dah blogger yang hadir hari tu dah update lebih dulu dari aku ..

Setelah aku penat seharian balik dari Saloma Bistro dan lepas tu aku memanjangkan langkah ke KLCC dan LOyat. Kenapa aku ke Loyat?? Haaa tu korang tunggu next entrt aku ok!! Kesan nya kaki aku bole jem di tengah jalan dan crame!! Fuuhhhh!! Sekarang kaki aku sakit.Lenguh. Kejang. Haaaa hamikkk kau.... Tu la lama sangat tak jalan kan.

Pagi tadi (semalam) aku saja nak tunjuk kat Ibu event yang aku pergi tu. Pastu ibu tanya kat aku,

"Ko ada apa semalam sebenarnya ngah?"

"Angah ada event blogger semalam.."

"Event macam mana tu?"

"Eemmm...dia macam program gathering dengan blogger la bu.."

"So apa ko dapat? Apa yang diorang buat?"

"Angah ada la take note bu. Macam semalam diorang share la macam mne diorang mula buat blog. Pastu ad juga blogger yang bole buat duit dari berblog je."

"Macam mana diorang buat duit tu?"

"Diorang buat duit dari traffic yang datang kat blog diorang. So kalo ramai yang datang visit blog diorang ni, traffic pon akan naik so dari situ diorang create income. Pastu ada yang orang minta diorang ni buat ads kat blog, so orang tu akan bayar kat blogger ni..."

Huhuhu dalam masa tu aku pon tak tau apa yang aku celoteh kan kat Ibu aku tu. Macam hancur je penyampaian aku. Entah paham ke entah  idak. Ahhh lantak la. Ibu aku faham kot. Pastu aku bagi tau ibu yang blogger yang dah ada nama tu, simple je citernye. Diorang takde pon nak citer panjang lebar sangat. Tapi since diorang dah terkenal, memang mudah la orang nak visit blog diorang tu.

Then ibu come out dengan 1 idea untuk aku. Ibu cakap why not aku citer kan kisah hidup kita dan selitkan dengan pesanan ibu means dari sudut keagamaan. Tapi dengan santai. Dan ibu sungguh pasti yang aku boleh dapat sesuatu yang aku nak dalam berblog ni. Tambahan pulak ibu aku ni suka berniaga, so dia cakap citer la pasal bisnes ibu. Jadinya aku akan cuba belajar mempromosikan bisnes ibu dengan santai but full of information.

Jika Ibu dah merestui jalan yang aku suka ni, sudah pastinya akan ada kejayaan yang akan aku perolehi. In shaa Allah.

2 comments:

  1. betul la restu ibu itu pasti ada rezeki anda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol tu sis. In Shaa Allah berkat doa Ibu, Ika akan capai kejayaan dalam berblog ni =)

      Delete

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...