Thursday, June 5

Degree Marketing dan Blog

Kalau la orang tahu apa yang aku rasa dan apa yang aku fikirkan, kan best. Tak payah aku pendam sesorang. Kalau la masalah aku tu boleh di pancarkan seperti LCD. Biarlah orang nampak. Pastu kalau ada yang prihatin dengan aku, boleh la dia bantu aku.


Teringat aku pesan seorang sahabat kepada aku. "Yela.... kita ni kan ada degree. Kalau boleh jangan sia sia kan apa yang kita ada". Bukan aku nak hidup takde kerja. Macam macam aku usahakan. Tapi mungkin rezeki belum lagi menyebelahi aku. Sehingga sekarang aku masih lagi usahakan untuk cari kerja. 

Tapi sejak aku kembali mengaktifkan diri kembali dalam berblog ni, tetiba aku terfikir kaitan Degree Marketing yang aku ada dan Blog yang aku ada sekarang. Dan aku perhatikan ramai blogger blogger yang lain especially yang fulltime berblog, majority nya diorang buat kerja marketing. 

Ya! di sebalik blogging ni terselit usaha marketing. Dan aku ada kelulusan dalam Marketing. Jadi takkan aku tak boleh buat macam mana diorang semua buat? Blog bukan sahaja berkenaan dengan 'Minat'. Bukan sahaja berkenaan dengan 'Populariti'. Tapi blog juga adalah kerjaya. 

Ya Kerjaya!! Aku tahu apa yang aku perlu cari sekarang. Aku hanya perlukan SIFU je sekarang. 

12 comments:

  1. Good luck ika! All the best!
    Don't worry.. rezeki ada di mana2.. cuma cepat atau lambat je.. Semuanya telah ditentukan oleh Allah swt.. Chill ok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq mummy.... Mudah2an Allah dh sediakan rezeki yg lbh baik utk ika dgn kesabaran yg ika lalui skg...aminn...

      Delete
  2. huhu pggl ika kan..jgn ptus asa cari kerja lbih2 lg ika ada klebihan dlm marketing ni..normal la kita down bila cari keje tapi xdpt2...jie pun mcm tu..smoga dpt cari sifu yg terbaik..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheh panggil comel pon bole. Cute pon bole. Hahah demand. Mmg kdg2 down sgt. Tp x kisah pon dpt kje ape. Even blaja mrktg pon but x semestinya nk hrpkn maktg position gak. Amin.... Tq....

      Delete
  3. Insyaallah angah.. ada rezeki mu :)

    ReplyDelete
  4. sambil2 cari sifu , boleh google dekat internet. byk info pasal nak relate marketing dengan blog. kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kan... mr google byk info lagi... tq tq tq... =)

      Delete
  5. di mana ada kemahuan di situ ada jalannya ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai acikk.... tq dtg blog ika.... amin... doa kan ika.....

      Delete
  6. As salam Kak Ika..Eh,boleh ke panggi kak Ika?Please izinkin..hehe..Maaf,kita first time skodeng blog akak..apa pun,good luck kak Ika..Teruskan menulis okay..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam.. bole je dik.... akak ok je... heheh tq tq... kita sama2 terus menulis dalam blog ni ye.. =)

      Delete

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...