Thursday, June 5

OH MY ENGLISH!!

Apa?? Aku dapat tawaran jadi pelakon untuk Oh My English musim baru???? 

Berangan di tengah malam yang belum lewat malam lagi ni. Hari ini aku di kejutkan dengan teguran yang sangat pedas. Ya! Kepedasan yang sangat Pedas! Ibarat makan Sup Ani Utara letak cili kicap banyak-banyak. Tapi tetap melazatkan. 

Apa yang Pedas? Apa yang sedap?

Begini cerita nya...


Cerita Pedas:

Orang nak ada tagline, dia pon nak. Orang pakai tagline English dia pon nak. Alih alih Unofficial english teacher wassap aku tadi.. "Grammar Timeeeeee" pesanan yang bermula dengan teguran "Dah lama nampak, baru nak betulkan. Angah (panggilan untuk aku) It Not About Size tu salah. Takda makna"

Aku? Erk! Alamak! Tagline aku salah ke? Rupa rupanya aku tak letak 'is'. So sepatutnya It Is Not About Size. Bukan It Not About Size. 

Jadi dengan rasa khilafnya aku dah pon betul kan Tagline blog aku. No more IT NOT ABOUT SIZE . Sekarang dengan nafas baru aku dah betulkan yang silap. IT IS NOT ABOUT SIZE

Cerita Sedap:

Hidup kena berani terima teguran. Walau pon benda benda kecil je. Honestly aku tak excellent pon dalam english ni. Even aku belajar sampai degree. Level english aku kira sederhana. Tapi bukan tak tau lansung. Cuma kadang kadang langgar je semua grammar. 

Pssss: Aku maluuuu sebenarnya. Hehehhehe....

6 comments:

  1. Replies
    1. Betol betol betol! Byk btl silap nya tu....hehehe

      Delete
  2. Zara xterer speaking london but ill try my best nak bspeaking.. miahaha.. practice make perfect kan.. =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la kita zara.... Ika pon cuba Sehabis baik... Practice make perfect. :-)

      Delete
  3. ada perasan sebenarnya, tapi bila baca dah jadi terbiasa terus sebut "it is"

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...