Tuesday, April 8

NETWORKING DALAM BERBLOG


Teringat aku masa aku hadiri event SBB2014 , point yang blogger senior pesan pada kami yang baru baru ni termasuk lah aku dia kata "Bina la network". Sebab dengan network ni la sebenarnya salah satu cara untuk kita di kenali dan sometime dapat jugak membantu kita untuk tingkatkan traffic blog.

Dengan cara macam mana? Ringan ringan kan la tangan kita yang mengawal anak panah sensor tu untuk 'klik' dan visit blogger yang lain. Tinggalkan jejak. Komen entri. Yela macam kita baru masuk sekolah baru. Kita tak boleh expect orang akan memulakan kata untuk say 'hai!' kat kita melainkan kita yang indtroduce diri kita. Betol tak? Macam tu jugak la dalam berblog ni. 

Jangan terlalu mengharap orang akan datang ziarah kita bila mana kita sendiri 'berat tulang' nak ziarah orang lain. Jadi bila kita malas malas, result nya pon malas macam kita jugak la. Jadi masa tu, jangan la dok tunding jari kata blogger yang dah popular tu sombong, itu la, ini la. Semua yang dah success dalam blog ni semua bermula dengan langkah dan cara yang sama. 

Jadi renung renungkan dan selamat beramal =)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...