Sunday, March 16

School of Blogger: Ilmu dari SBB2014

Tetiba aku teringat yang aku belum lagi berkongsi ilmu yang aku dapat masa menghadiri SBB2014 pada 8/3/2014 yang lalu. Walau pon main utama penganjur yang anjurkan program SBB2014 ni adalah untuk mnegumpulkan semua blogger yang wujud di alam maya, dan kini bertemu di alam realiti.

Dan semasa program dijalankan, aku rasa aku je kot yang bawak keluar buku dan pen untuk tulis segala note yang memberansangkan untuk aku kembangkan lagi minat dalam penulisan blog ini.

So dari pengkosian yang di berikan dapat gak la point point yang bole aku ketengahkan. Antaranya dari Abg Ben kita, dia pesan bila kita nak tulis entri biar lah ia datang dari hati. Biar ikhlas. Beliau ad juga share story sikit macam mana dia mula-mula berjinak dalam blog. Aku rasa cerita dia common gak la. Macam aku masa mula-mula start. Tulis macam buat karangan sekolah. Lama-lama bila kita dh review super senior yang dah berblog awal dri kita, then dari situ kita mula belajar.

Make it short and simple. Guna bahasa yang mudah di fahami. Santai. Friendly post. Hahaha bkn main lagi kan. Tapi macam tu la pesan Abg Ben. 

Red Mummy pulak, dia pesan bila kita dah pilih jalan dan minat untuk berblog, kita kena ready untuk BERKORBAN. Korban dari segi masa. Dan perlu ada time table. Contoh kalau kita ni suri rumah, kita kena pandai bahagi kan masa. Masa untuk anak-anak, suami. Kalau siang tu settle kan kerja sebagai seorang then malam, boleh bagi masa untuk siapkan kerja berblog.

Dulu aku rasa dunia blog ni ibarat cikai cikai je. Tak ramai yang nampak akan peluang yang tersirat dalam dunia blogging ni. Tapi bukan sekarang. Sekarang ramai businessman dan businesswoman memerlukan blogger sebagai platform diorang untuk enhance market bisnes.

So ini yang menjadikan aku lebih bersemangat. Aku nak juga capai something dalam dunia blogging yang orang tak nampak lagi.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...