Thursday, March 13

Ibu: Wanita terbaik dalam hidup aku

'Aku hanya menduga tidak mampu merasa sebenar-benar perasaan mu. Pengorbanan yang kau lakukan untuk dewasakan ku. Hanya bisa di tanggung hati IBU'

Seperti dalam lirik lagu Ibu, nyanyian Dato' Siti Nurhaliza 'air mata ibu'.. Sekuat mana hati aku, setabah mana diri aku, segagah mana sifat aku, aku tetap KALAH dengan Insan yang bernama Ibu.

Jika aku kata aku boleh berkorban, tak ternilai beratnya PENGORBANAN yang ibu aku pernah beri pada aku dan adik beradik aku. Tak berguna aku rasa diri aku ni sekiranya aku tak bole berikan seperti mana yang Ibu pernah berikan.

Dari saat aku tak faham, tak kenal siapa diri Ibu aku sebenar. Baru kini aku faham kenapa air mata ibu bisa menangis. Kenapa nafas ibu bisa terdengar bunyi keluhan. Dan sekarang aku berfikir, berfikir , dan terus berfikir.

Aku taknak merungut segala kesusahan  yang aku alami. Aku nak terima dengan Ikhlas, sabar, redha. Semua ini berlaku bersebab. Semua terjadi kerana kesilapan aku sendiri. Allah beri semua ini pada aku. Dan Allah juga dah beri cara penyelesaiannya. Tugas aku harus mencari jalan itu.

Akhir penceritaan ini...aku pasti dan yakin...Allah akan beri aku peluang bahagiakan ibu aku.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...