Monday, May 26

SATU MALAM DI KUALA LUMPUR

Aku ni bukan taksub sangat dengan sosial yang ada kat Kuala Lumpur ni. Cuma aku suka tengok suasana malam di Kuala Lumpur. Tengok karenah manusia manusia yang ada kat sana. Dan bukan nak ikut apa yang diorang semua buat. Macam pesanan orang dulu-dulu.

Ada mata pandang, Ada telinga dengar,Ada mulut diam.

Pertama kali aku jejak kaki ke Kuala Lumpur untuk melihat suasana malam nya macam mana masa time aku belajar dulu. Kawan aku sanggup bawak aku jalan demi menunaikan impian aku ini. Siap bohong sunat lagi dengan Ibu cakap ada assignment nak kena siapkan. So aku perlu tidur rumah kawan aku tu. Jujur nya aku dulu jarang untuk di kenalkan dan di dedahkan dengan dunia luar. Dan aku sebagai remaja yang membesar dalam zaman serba baru ni, nak tak nak, aku kena aware dengan apa yang ada di sekeliling. At least pengalaman itu ada. Bukan aku nak gunakan peluang itu untuk berfoya-foya. 

Dan sekarang, aku masih lagi menyimpan hasrat yang sama juga. 




*Ni masa hari Jumaat 23/5/2014, Jam 10.00 malam aku pergi tengok Rehearsal Citrawarna di KLCC*




*Ni gambar aku amik tadi kat Bukit Bintang*

Nak bercakap soal bahaya dan soal penagaruh, mana-mana pon sama saja. Bahaya bukan nak kata tempat croud sahaja yang mampu mengundang bahaya. Kadang-kadang tempat sunyi lagi bahaya dari yang ramai orang. Kalau nak kata soal pengaruh tak baik, sama juga macam tadi. Duduk pendalaman kadang-kadang jauh lebih dasyat dari yang ramai ini. 

Semua tu bergantung pada atas manusia itu sendiri dan pegangan Ilmu, serta didikan yang di beri. Yang penting, perlu berdoa pada Yang Esa supaya kita sentiasa berada dalam lindungan Nya. In Shaa Allah.








No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...