Wednesday, March 12

Bila melihat Ibu belajar benda baru.....

Sebelum aku memulakan bicara aku nak ucapkan

ASSALAMUALAIKUM....

Haaaa...ni baru betol seorang blogger yang mempunyai didikan agama. Waaa... Nampak sangat seperti menunjukkan. Kehkehkeh... Ok la aku nak story malam ni bukan nak buang masa celoteh panjang-panjang. Sejak berkurun aku jadi suri rumah single ni, mata memang dah jadi masalah besar  sebab tak boleh nak tido awal.

Memang betol la orang cakap hidup ni ibarat roda. Kita ni bukan  selalunya akan berada di atas. Pasti akan merasai juga saat di bawah. Dulu aku percaya Ibu yang akan tengok perkembangan tumbesaran kita. Tapi kali ni aku pulak melihat perkembangan ibu.

Ibu aku cuba masuk ke alam atau dunia teknologi. Teringat pulak aku kat iklan raya beberapa tahun lalu "burung apa? Burung muraiii"... Kesabaran seorang ayah menjawab persoalan anak dia, biar pun soalan  tu berulang kali di tanyakan.

Macam tu la aku tengok ragam ibu aku sekarang ni. Sejak dia tukar pakai Tab Lenovo, so dia quite excited nak on itu ini. Dia tanya pasal Wassap, FB, pastu adik aku ajar pulak pasal Instagram. Haaaa mau tak pening kepala dia. Nanti kang kejap kejap tanya aku...

"Angah...ni kenapa bla..bla...bla..bla..."

Haaa berulang la soalan pertanyaan ibu. Dan aku akui  ada jugak aku dok rungut dalam hati...'haaiiihhh apa lagi ibu niiii....'

Sungguh! Aku berdosa saat itu. Dan aku sedar akan kesilapan halus yang aku lakukan. Tetiba masa tu aku terbayang,

"Macam mana ibu layan aku saat dulu....?"

Jangan jadi anak derhaka ye ATIKAH.....

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...