Friday, April 18

Pencetus Idea Pembukaan Blog.


Masing masing ada jawapan dan reason tersendiri kenapa terjebak dalam pembukaan Blog atau pon aku panggil Dunia Maya ni. Pada mulanya aku sendiri tak tahu apa itu Blog? Apa tu? Dan jujur la aku cakap kan, Email pon dulu aku buta. Bodoh. Tak tahu apa itu email. Senang cakap buta IT gila gila babeng la. 

Masa mula mula zaman Internet yang pasang direct dengan wayar telefon tu, rumah aku takde tau. Family aku tak mampu nak ada kan. Yela adik beradik ramai dan banyak lagi tanggungan yang Ibu dan Ayah aku rasa lagi penting dari bagi atau kenal kan pada kitorang apa itu INTERNET.

Beruntung nya aku ni, sebab ada cousin yang memang up to date dengan IT ni masa tu. Dia la yang kenal kan aku dengan kakak aku masa tu apa itu Internet. Macam mana guna Internet. Apa tu Email. Semua nya diorang lah yang kenal kan. Sampai kan bila aku dah teruja nak ada Email sendiri, aku soh je dia buat kan. Masa tu aku fikir "Kena bayar ke buat email ni?" Haaaa nampak tak dungu nye aku masa tu. 

Ika_qute@yahoo.com

Ni la email pertama aku yang dia buatkan. Dan sehingga sekarang aku masih gunakan email ni. Sama jugak la dengan Blog. Kisah yang lebih kurang. Aku tak tahu apa itu Blog. Dan melalui dia jugak la aku nak buka blog aku sendiri. Dia jugak yang ajar aku. Mula mula aku tertarik dengan nama blog dia. 

"Thenameisia" Mula mula aku pon kompius nak baca. Apa la nama si minah ni pakai. Tenamisia... itu yang aku sebut memula dulu. Rupa-rupa nya digabungkan perkataan tu... baru aku tau THE NAME IS IA... kalau tak memang rosak nama dia aku sebut. So kerana inspirasi itu, aku pon create...

mynameika

Mengopi nama seiras dia. Heheheh tu la bermula aku bukak blog aku ni dan terjebak sehingga sekarang. Jadi terbongkar sudah rahsia yang tersimpan sekian lama. Di situ lah titik permulaan mynameika.blogspot.com . It Not About Size. 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...