Sunday, March 23

Kelas Memandu: Bermula lah hari ini

Hai hai hai semua. Hari ni takde post yang penting penting. Saja nak share pengalaman untuk hari ini. Seperti yang korang semua BELUM tahu, sebab aku tak bagi tahu lagi kannnn... Hari ni aku dah start kelas memandu untuk hari yang pertama. Baru kelas pertama, tapi otak dah fikir..."macam mana kelas kedua.. ketiga... keempat... praktikal... Test JPJ... ooohhhhhh stresss!"

Dengan hati yang dah bersedia lama ni, aku akhirnya kalah dengan penantian yang terlalu lama. Hambooiii ayat aku klasik betul. Yela aku fikir bila lagi nak belajar drive kan. Ibu aku pon bukan larat lagi nak memandu. Takkan aku nak harapkan dia. Dengan keadaan sekarang yang memang memerlukan aku untuk tau memandu, so aku kena juga belajar.

Sampai je kat tempat belajar, hati aku memang dah ready 100%. Takde rasa neves ke? Tipu la nak cakap takde. Ofcoz ada. So cikgu aku (Nama dia Wak Maamur),aku panggil dia wak je. So sebelum aku di benarkan bawa keter, wak terangkan sedikit sebanyak yang penting je la. Dia citer pasal padel minyak, brek, clash, gear. Dah pom..pang..pom..pang citer, wak cakap, " Ok? Dah bole bawak?"

Ooohhh..soalan yang di keluarkan memang tak mengizinkan aku cakap "huhuhuh...Tak ready lagi la wak..". Kalau rasa nak kena halau dari kereta, cakap la macam tu ye. Datang nak belajar conform aku kena belajar dan BAWAK!!

" Ok.. jalan...lepas kan clash perlahan-lahan...signal... belok kanan... berhenti... tengok kiri kanan..takde kereta baru pusing... bla...bla...bla..." 

Haaa..macam tu la dialog wak masa ajar aku tu... pastu.. dah habis beberapa round... 

"Lepas ni kita drive kat luar ye..jalan besar tu..."
"Haaaaa!!! hari ni ke???"
"Yela.,... habis tu sampai bila nak berani... jalan kat dalam ni kecik... jalan kat luar tu besar... boleh tekan minyak..."

Dengan rasa akur nya ke jalan raya juga aku hari ni... Masa drive tu tengok BAS...LORI.... eerrr.... betul ke aku bawak ni... fffiiuuhhhhh..... Pastu kalau korang nak tau..masa sampai kat traffic light... kereta aku mati... hahahha adalah dalam 2 3 kali gak... dari lampu merah.. ke hijau... ke merah balikk... kesian kereta kat belakang aku tu. Tapi diorang nak marah pon mana bole. Nama pon belajar.. sabor je la yee... 

**Esok ada kelas lagi... chayok..chayok!!!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...