Sunday, June 25

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

Assalamualaikum,



Selamat Hari Raya Aidilfitri. Alhamdulillah kali ini diberikan kesempatan sekali lagi untuk yang ke 29 tahun untuk merasai Syawal bersama keluarga tercinta. Walaupun sudah hampir 2 tahun kami beraya tanpa ayah sejak ayah pergi menghadap ilahi pada tahun 2015 dan kali ini pula, kami terpaksa berjauhan dengan salah seorang adik beradik aku yang jauh diperantauan orang. Hanya demi sesuap nasi dan mencari rezeki bagi menampung keluarga, tapi raya kami tetap juga berjalan seperti biasa.

Bukan bermakna kami melupakan insan yang tak dapat untuk bersama-sama merayakan syawal kali ini bersama kami, tapi kehidupan dan realiti harus juga diteruskan. Jadi semua yang berlaku sudah pun ditentukan Allah s.w.t. Mungkin ada terselit kebahagian yang tersirat yang Allah dah beri kepada kami sekeluarga. Jadi perlu sentiasa bersangka baik pada Allah.

KAMI TEAM MERAH KALI INI

Last minute decide. Pada awal masing-masing rancang nak warna hijau katanya. Itu pon kira plan 'ajak-ajak ayam' je. Confirmnya tak juga. At last sorang adik aku kata dia dah beli warna merah. So disebabkan dia dah beli, then finally kena lah pilih warna merah. Actually dalam kepala tak pernah terlintas color merah. Sebab rasa macam tak menarik je. Tapi bila dah seragam dan semua dah menggayakan dengan jayanya... Emmm not bad gak!










MUSIM RAYA NI JAGA KESIHATAN PERUT.

Haaaa... ini memang masalah yang selalu berlaku. Baik pada family aku atau pun kalian-kalian semua. Maklumlah baru lepas bulan puasa kan. Even masa puasa pun dah hadap melambak-lambak jenis makanan. Tapi bila raya, tetap jugak dengan tabiat nampak makanan macam nak terkam tak ingat dunia. 

So, sebelum anda semua beratur untuk bergilir-gilir check in ke toilet jaga setiap apa yang anda sumbat dalam perut tu ye. Jangan main telan je semua. Sat lagi orang beraya, awak tu yang dok tersandar kat rumah je sebab dik keracunan makanan. 

OK! Aku nak beraya lagi ni. 



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...