Monday, April 21

IDENTITI

Masa awal awal pembukaan Blog aku ni, memang aku takde simpan apa apa matlam:-) at dan impian dalam Berblog. Aku hanya faham, buka blog, update post, citer tentang benda sedih, citer happy, benda yang aku marah, benda yang remeh temeh. Senang cakap update je la. No 'vision' and 'mission' untuk aku fikir yang blog ni bole aku gunakan untuk aku melangkah jauh.

Set quote? Memang tak la. Orang kata bodoh bodoh gitu. Semua benda memang tak tau. Tapi bila kita sendiri dah masuk dunia maya ni kita sendiri jugak la kena pergi meneroka ke blog blog orang lain. Kena melawat sambil belajar. So banyak blog yang aku visit aku jalan jalan. Ofcoz aku akan jumpa diorang yang dah di kenali ramai. 

Follower ramai menunjukkan anda benar benar di kenali ke??

Bagi aku TIDAK!

Follower. Watak mereka yang mana sentiasa akan mengikuti perkembangan kita. Dulu mission aku, nak target follower ramai. But now baru aku realize follower ramai yang aku dapat ialah mereka yang hanya 'klik' button follow and DONE! JUST FOLLOW. Tapi hakikat, mereka masih tak lagi mengenali aku. 

Bila aku fikir fikir balik. Membawa satu blog ke mata mereka di luar sana ibarat membawa diri kita. Jika diri kita hanya ibarat seperti 'kayu' rasa rasa orang senang nak kenal ke? Mesti tak kan. Tapi bila 'kayu' di ubah menjadi sesuatu seperti kerusi, meja, almari atau sesuatu yang dapat di bentukkan. Saat tu baru orang akan kenal dan nampak. 

Identiti? Ya! Identiti. Aku kena ada identiti aku. Baru orang akan kenal aku. Orang akan aware aku. Tapi macam mana? Fikir fikir.... Berfikir...dan terus berfikir... Aku perlu ada kata quote aku sendiri. Untuk aku create apa identiti yang aku cuba untuk bawa. Selepas itu, baru la wujudnya .....

IT NOT ABOUT SIZE

Aku ingin jadikan diri aku sendiri contoh di mata mereka yang di luar sana. Membawa diri yang bertubuh besar, itu bukan lagi alasan untuk aku ,menyendiri, rasa down, rasa rendah diri dan penuh dengan NEGATIF. 

Jadi dengan peluang berblog ini lah, aku nak jadikan platform aku untuk beri semangat pada kawan kawan aku yang terutama bersize besar untuk support diorang. Dan dengan cara ini aku dapat build up diri aku.

** Jangan lupa mynameika.blogspot.com dah bertukar ke atikahnorbaki.com ok! :-) 

8 comments:

  1. Good job and ood luck. Anugerah tu dik... Bukan senang nk dapat anugerah tu dik... ^__^
    Eh, tak terjumpa lak kita ms di SBB hr tu ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank You sis... eh akak dtg jugak ke? heheh biasa la kak tu first event aya attainded. So pemalu la katakan... memang x jumpa sape2 pon.. =)

      Delete
  2. Aloha...... rasanya kita duduk semeja kan masa SBB ari tuuu.... ekekekekeke... ai yg ke hulu-ke hilir bawak dslr tuuu....ekekekekeke..... BTW nice blog.... jemput2 lah ke blog aku www.shamphotography.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha sat lg saya smpi blog abang.... Buat kopi siap siap yeeee

      Delete
  3. good luck ika! semangat ika tu buat mummy kagum tau.. anyway, moga2 akan berjaya kelak! luv u!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe yeke mummy? Hhmmm tq tq sbb selalu support ika...

      Delete
  4. Good luck akak :D You're a cute sis. Hehe :D

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...