Saturday, April 5

Berselfie dengan Clip Lens

Selepas meningkat nya budaya ber'selfie' dan sampai satu tahap, ada yang mengatakan selfie penyebab kehilangan keyakinan diri (nak tau boleh klik link kat blog aku Its not about size) tapi apa yang aku tau, statement tu lansung tak memberi impak pada fakta @ mungkin auta bagi sesetengah orang. Size pengikut trend ni makin meluas dan terus meluas. 

Tapi mereka yang bijak dalam berbisnes ni, aku tabik spring la sebab diorang boleh create product yang betul betul bole capai demand pengguna yang suka bergambar ni. Dan di support juga dengan keadaan di mana ramai dah di antara kita ni mampu untuk memiliki Smart Phone atau bahasa melayu nye telefon pintar. Lepas tu baru la aku dengar tentang Monopod. Dan orang macam aku yang biasanya bukan menjadi orang pertama yang akan tahu tentang benda benda baru ni agak tertanya tanya juga la apa benda pod pod ni.

 

Promo Promo: Miliki Monopod (Android & Iphone) di SN GADGET. Realisasikan impian berselfie anda bersama teman dan keluarga.

Lepas tu, aku selalu gak dengar tentang 'Fish Eye' yang biasanya memang di gunakan untuk camera yang besar tu kan. Ni aku baru tau ada lens Fish Eye untuk handphone. Wahhhh... ketagih betul rakyat malaysia ni kan. Jangan esok sampai gila pulak dok terikut peredaran zaman ni. Tapi setakat ni aku masih lagi under control.

Aku tak tau mana satu yang wujud dulu. Either Monopod atau Clip Lens ni. Aku sendiri pon baru tau hari ni bila abang pos laju datang rumah hantar barang. Ingat barang siapa, rupanya adik aku punya. Aku dok tanya dia apa yang di beli. Kata nya ..

"Angah pernah dengar tak yang kalau kita amik gambar macam Fish Eye tu, ira beli lens tu la."

Mati mati aku ingat untuk camera Nikon yang besar tu, rupanya untuk handphone. Teruja tak teruja sangat la aku kan. Aku yang beriya dok ketip sana sini. 


Haaa ni masa aku dok amik gambar pakai Tab Lenovo aku. Yang gambar size besar sikit tu (walau pon muka aku memang muat muat screen je) aku tak pakai clip lens tu, sebelah dia dengan jarak yang sama tapi bila aku amik dengan Clip Lens dia nampak jauh dan menyeluruh sikit. Gitu la perbezaan nya.


Ok aku dah tak tau nak celoteh apa pasal Clip Lens ni. Sekarang masa nya nak penuh kan memory hanphone dengan gambar Fish Eye la. Bergedik gedik sat. Wahhhh orang dah tau dah pemilik blog Its Not About Size kuat gedik!

* Nak siapkan Contest Hari jadi la pulak! Jangan lupa join tau. :)



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...