Friday, June 13

MEREKA KENAL AKU?


Esok aku ada Interview dekat Maybank. Pehhhh for the first time aku bersedia nak pergi Interview dekat Maybank untuk position Telesales. Wakil dari JobStreet call aku semalam dan tanya samada aku masih mencari kerja or tak. So then dia nak offer untuk datang Interview dengan Maybank. Errrr neves. Sebab setahu aku Maybank mesti nak yang qualification tinggi. Aku ni CGPA pon bawah 4.00. Tapi bila tengok requirement dia, CGPA max 3.00-2.50. So aku agree la nak cuba. 



Ok bagi menghilangkan debaran aku nak Interview esok, aku nak share story morry dengan korang semua. As my focus now dalam blogging, of coz aku nak capai sebagai Blogger Success. Jadi nak grab chances tu bukan la mudah sangat. Mengikut dari perkongsian cerita blogger yang dah lama dalam dunia blogger ni dari aku, makan tahun jugak.

Yela nak dapat sesuatu yang value dan nak berdiri kukuh, bukan sehari dua kena tempoh. Bukan sesaat dua dan bukan jugak seminit dua. Bertahun. Ok aku ulang bertahun. Jadi blogger macam aku yang baru nak aktif balik setelah aku berhenti dalam blogging banyak benda aku perlu asah dan tajamkan.



Tetapi! Akan tetapi ye kawan-kawan, bila aku dapat tau yang ada  silent reader yang aku tak kenal kenal ATIKAHNORBAKI.COM. Dan mereka itu adalah di kalangan kawan adik aku. Adik aku cerita semalam yang kawan dia ada tanya dia, 

"Eh! Kakak Amy (adik) blogger ek? Yang Atikah Norbaki tu?" 

Actually kalau orang nak kenal kitorang adik beradik senang je NORBAKI. Sebab nama Ayah kitorang ni jarang nak jumpa yang Duplicate. Hehehe maksudnya takde orang nama sama macam ayah. Ok berbalik pada cerita tadi, adik aku terkejut la kawan dia tau aku blogger. Aku apa lagi 2 kali terkejut ada orang kenal aku. Plus dia siap cakap lagi..

" Eh kakak Amy tak nak update blog lagi ke? Kita suka baca blog kakak Amy"

Alhamdulillah......

11 comments:

  1. oo betul la ni noratikah baki tu, yela betul2

    ReplyDelete
  2. itulah atika...silent rider ni memang suka baca entri tp dorang kebanyakannya suka main sorok2 hihi..sebabnya mereka ni bukan dr golongan blogger cuma sbg pembaca biasa...bg mereka tiada kepentingan bg tujuan blogwalking... p/spcl dudlu sbl jd blogger pon buat mcm tu gak.. Thnks silent reader, jumpa kat luar blm tentu org tegur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah 'rider' pon boleeee...paham.. Keh keh keh....

      Delete
  3. *apasal pcl type 'rider' plk..actually 'reader' la..typo.

    ReplyDelete
  4. satu kebanggaan untuk para blogger.tapi blogging sebab minat bukan sebab nak femes.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu kak... ika berblog sebab ika minat... bila minat... kenikmatan lain akan dtg dgn sendiri nya.. =)

      Delete

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...