Tuesday, June 10

IBU, ADIK DAN AKU

Along.... kerja kat Johor. Adik no.3 dan 4 kerja dalam selangor but masing-masing dok umah sewa. Adik ke 5 dan 6, masing-masing dah sambung belajar. And now rumah aku hanya tinggal kami bertiga (3) je. 

Ye, hanya kami. Aku anak ke 2 dari 7 beradik. But since Along aku kerja jauh, akulah ibarat kakak sulung disini. Allah dah tetapkan aku perlu jaga Ibu dan Adik. Makin sikit ahli rumah, makin sunyi la gamak nya. Nasib baik adik aku kadang-kadang balik jenguk So kadang-kadang terasa gak sunyi nye.

Aku perlu jaga Ibu. Makan minum Ibu dan adik. Tak lupa jugak tanggungjawab pada anak-anak bulus aku.

Banyak jugak tanggungjawab yang Allah tinggalkan untuk aku. Mungkin akan ada rezeki lain yang akan datang. Mudah mudahan, akan ada peluang yang cerah untuk aku kelak. Aminn


4 comments:

  1. sebaik2 hari adalah hari yg memberi tambahan kesabaran dalam diri, yg memberi ilmu, yg mencegah agar tidak semakin tenggelam dalam dosa, yg membuka pemahaman dan yang memberikan tekad yg kuat dalam diri kita dalam menempuhi kehidupan duniawi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank You PCL untuk peringatan ini. In Shaa ALLAH ika akan tempuh dengan sabar...

      Delete

Terima Kasih Sudi Meniggalkan Komen di Blog AtikahNorbaki.Com

RELEVAN KE LAGI BLOG NI YE?

Gambar: Google Relevan Ke Lagi Blog Ni Ye?| Assalamualaikum semua. Wahhh sudah lama berehat mengarang blog dalam tempoh berdekad-dekad...